Sunday 1 October 2017

Flytte Gjennomsnittet Tamil


Vijay Sethupathi: Den gjennomsnittlige Joe som gjorde det stort i tamilske filmer En regnskapsfører som ikke var ment å være en skuespiller, Vijay Sethupathi har etablert seg som en salgbar, mid-level skuespiller. Hans siste suksesser inkluderer filmer som Dharma Durai, Sethupathi og Naanum Rowdy Thaan. regionale filmer Oppdatert: 08. september 2016 14:13 IST Vijay Sethupathi er en regnskapsskuespiller som jobber primært i den tamilske filmindustrien. (VijaySethupathi. OfficialFacebook) Vijay Sethupathi er en av de travleste skuespillerne i Tamil filmdom idag. Hans siste utgivelse Dharma Durai er hans fjerde film i år etter Sethupathi, Kadhalum Kadanthu Pogum og Iraivi, og så langt ser det ut som at to andre vil være på sin liste før året er ute. Dharma Durai, med et budsjett på Rs 13 crore, har allerede fått Rs 11,50 crore en uke etter utgivelsen av kassekontoret, ifølge produsentene. For en regnskapsfører som ikke hadde interessert seg i kino til midten av tjueårene, og deretter tilbrakte seks år som sliter som en junior artist mens han var gift og hadde barn, hva gjør denne 38 år gamle lsquoSumar Mooji Kumar (Average Joe) rsquo en slik ettertraktet stjerne i den tamilske filmindustrien Vijay Sethupathi har vært en fast fixtur i filmer laget av Karthik Subbaraj og Nalan Kumarasamy, som sammen med en rekke andre styremedlemmer ofte blir kreditert for å lage skriptfokuserte, kritikerroste, lavbudsjettfilmer . Mens Subbarajrsquos 2012 slo Pizza gjorde folk sitte opp og legge merke til, Kumarasamyrsquos Soodhu Kavvum i 2013 flagget ham som en viktig stjerne å passe på. I dag plasserer tamilfilanalytiker Sreedhar Pillai Sethupathi et sted mellom en Dhanush og Siva Karthikeyan med hensyn til hans popularitet og kommersielle levedyktighet. ldquoVijay Sethupathi er en veldig salgbar, mid-level hero. Han har strategisert for å passe seg inn i stillingen, sier han. Men akkurat hvordan Sethupathi kom til denne stillingen er en av de mest fascinerende historiene om dagens tamilske kino. Forkastet for å være for kort Sethupathi, som vokste opp i Rajapalayam i Virudhunagar-distriktet i Sør-Tamil Nadu, sier at hans tidligste minne forbundet med kino er fra da han var rundt 16 år gammel. ldquo Vi ble en gang tatt for å se på skytingen av Kamal Haasanrsquos Nammavar. Noen av mine venner ble plukket til å dukke opp i filmen. Men jeg ble avvist og sa at jeg var for kort, sier han. Jeg hadde ingen interesse i kino før jeg var 24 år gammel. Mine venner hadde plakater av deres favorittstjerner i sine hus, men jeg var langt fra en filmpuff - veldig løsrevet fra filmer, sier han. Til slutt var det økonomisk behov som gjorde kunsten. Jeg kom til kino for penger. Jeg måtte betale et lån på Rs 10 lakh. Jeg hadde ikke noe annet, så jeg trodde Irsquod prøvde lykken i filmer. Jeg tjente 25.000 kroner på den tiden. Det var ikke engang nok for familien min, forklarer han. Vijay Sethupathi har gjennom årene vellykket etablert seg som salgbar, mid-level hero. (VijaySethupathi. OfficialFacebook) Sethupathi hadde jobbet seg gjennom høgskolen og tok opp noen deltidsjobber, bare fordi han var en arbeidskollektiv, sier han. ldquo Jeg jobbet som revisor på et auditorrsquos-kontor, på et tekstilutstillingslokale, en telefonboks og en fastfood-skjøt mens du studerte. Faren min fant det merkelig, men han forstyrret aldri noen av mine beslutninger. Verden Sethupathirsquos første virkelige jobb etter å ha gått ut av college var med et sementforhandlerfirma som fikk ham Rs 3.500 i måneden. Jeg pleide å jobbe der fra 9.00 til 7.30. Da ville jeg ringe en telefonboks fra kl. 20 til midnatt. Det ville få meg rundt Rs 1.200. Min fars arbeid var kjedelig, så jeg trengte å støtte familien min, han deler. Et søk på et bedre liv og jobb tok ham til Dubai i november 2000. ldquoIt var også en regnskapsfører jobb, men betalte meg rundt Rs 12,000, sier han. I Dubai begynte han en langdistanse romanse med Jessy, en HR-profesjonell i et privat firma i Chennai. De giftet seg noen måneder senere. ldquoShe var min vennrsquos kollega. Vi pleide å chatte opp online. I november 2003 fløy jeg ned for å gifte seg med henne. Jeg var bare 24, husker Sethupathi. Hvis du spør meg hvordan og hvorfor vi ble gift, Irsquom med et tap for å forklare. Jeg tenker på slike ting, rdquo han rygger. Den skuespillende bug biter ham mens han jobbet i salgsavdelingen til et vennspråklig interiørdesign firma, bare måneder etter hans ekteskap. Jeg pleide å være veldig fotogen. Min bror tok mange bilder av meg i Dubai. Jeg trodde kanskje jeg kunne være en filmstjerne. Det var en hindring skjønt - jeg didnrsquot vet noe om filmer. Jeg tror ikke på flaks, jeg visste at jeg ikke ville gjøre et kutt uten noen yrkesopplæring. Så jeg fant ut Koothu-P-Pattarai en fremtredende tamilske teatergruppe i Chennai tilbød workshops for aspirerende skuespillere. rdquo Dessverre lærte han at de hadde avsluttet sin skuespillerkurs, men de hadde en åpning for en regnskapsfører. Jeg betalte virkelig mindre, men jeg bestemte meg for å ta det opp, uten å fortelle familien min. Jeg trodde jeg kunne observere skuespillere som ville komme dit, og lære, rdquo Sethupathi forteller. Se traileren til Sethupathi her: ldquoMin barna var fortsatt unge, så jeg tok risikoen. Min kone var veldig opprørt da hun fant ut og gjorde meg lover at jeg ville slutte å gjøre dette. Men jeg fortsatte og hun ga opp med å snakke meg ut av det, for han utdyper. Mens han var på Pattarai, fortsatte han med å spille et gatespill på tsunamien i rundt 50 landsbyer. Jeg mistet alle mine hemmelser, og det ga meg selvtillit, sier han. Jeg var alltid under inntrykk av at skuespill er en medfødt gave. En av de første tingene jeg hørte dem sier til Koothu-P-Pattarai var at skuespillerne skulle innse kunsten å skuespillere gjennom deres trening. rdquo Se traileren til Dharmadurai her: Mens han fortsatt leter etter store tegn til å spille, opptrådte han i mindre roller i Pudhupettai, Dishyum, M Kumaran SO Mahalakhsmi, Lee, Naan Mahaan Alla og noen andre filmer. Han ble kastet i hovedrollen i en TV-serie som ble kalt Penn sendt av Sun TV. ldquoThe kanal folk ville si, therersquos ikke noe uttrykk i ansiktet hans. Men sir CJ Bhaskar, regissøren egget meg på og fortalte meg at jeg hadde veldig uttrykksfulle øyne, og hvis jeg skjønte meg potensialet, ville jeg være en stor stjerne en dag, som han minnes om. I 2011 hadde Kalaignar TVrsquos populære reality show Naalaya Iyakunar (Tomorrowrsquos Director) startet, og konkurrenter som Karthik Subbaraj, M Manikandan (av Kaaka Muttai berømmelse) og Nalan Kumarasamy lagde egne kortfilmer. Sethupathi hadde stjernespill i interessante som Thuru, Angel, Wind og Kadhal Suttru. Han anser denne fasen en god læringskurve i sin skuespillerkarriere. Jeg ønsket å lage en kort for Naalaya Iyakunar, og jeg ønsket å kaste en anstendig skuespiller, sier Subbaraj. ldquoManikandan, som var kinofotografen for min film, sa at lsquoLetrsquos går for noen profesjonelle. Jeg har ikke budsjettet for det. Manquandan introduserte Subbaraj til Sethupathi, som da opptrer i små roller i spillefilmer og kortfilmer. Jeg var en amatør. Etter at jeg så Vijay Sethupathirsquos opptatt, forsto jeg hva en god skuespiller kan gjøre med skriptet mitt. Etter den første korte jeg gjorde, visste jeg at han ville fortsette å bli en god skuespiller, sier kartoksen. ldquoEn ting thatrsquos har alltid slått meg om ham, er hans tillit til at hersquod gjør det stort på en eller annen måte, legger han til. Hans første store pause Sethupathirsquos reise i film var på ingen måte lett. Han sier at han var signert på å være helten i noen få filmer, som alle droppet. En av dem ble senere laget i Kannada, med tittelen Akhada, hvor Sethupathi spilte skurken og ble betalt en skuffende Rs 10.000 for filmen, som fortsatt ikke har frigjort. Så kom Seenu Ramasamyrsquos Thenmerku Paruvakaatru i 2010, sin første store film. Ramasamy har også ham med hovedrollen i hans siste Dharma Durai. ldquoHe elsker meg veldig mye. Hersquos min veileder, venn og en bror. Han holder styr på arbeidene mine og når vi møttes, kysser han meg på pannen og gir meg en klem. Itrsquos flott å kunne dele fullstendig lykke med noen som bryr seg om deg, sier han. Pizza var en horrorfilm som inneholdt Sethupathi som en pizzaleverandør. (pizzathefilmFacebook) Da Subbaraj fortsatte å lage sin spillefilm debut Pizza i 2012, var Sethupathi hans åpenbare valg for en helt. Pizza var en horrorfilm som inneholdt Sethupathi som en pizzaleverandør som har en paranormal opplevelse når han leverer pizza i et hus. ldquoActually, Jigarthanda var det første skriptet som jeg hadde i hånden, men jeg kunne ikke finne en produsent, det var akkurat da jeg skrev Pizza, som bare krevde en liten investering. Da jeg skrev Jigarthanda, hadde jeg tenkt Vijay Sethupathi i rollen som Sethu - rollen som endelig gikk til Bobby Simhaa. Når vi lagde Jigarthanda, var Vijay Sethupathi opptatt med mange andre prosjekter, og vi dro med Bobby for rollen. Selv da hadde jeg en liten rolle for Vijay, sier rdquo Subbaraj. Vijay Sethupathi i en still fra Iraivi. (VijaySethupathi. OfficialFacebook) ldquoKarthik hadde allerede gjort noen korte filmer med Vijay, sier CV Kumar, Pizzarsquos-produsent, Ldquoso da han sa at han var komfortabel med Vijay, jeg var enig. Pizza ble laget på et budsjett på Rs 1.5 crore. Etter over en monthrsquos løp på billettkontoret, brøt filmen over Rs 4 crore i Chennai alene. 2013-hit Soodhu Kavvum, en svart komedie om en botched kidnapping regissert av Nalan Kumarasamy og produsert av Kumar, var et annet høydepunkt i Sethupathirsquos karriere. ldquoBy tiden vi gjorde Soodhu Kavvum, hadde han allerede etablert seg som skuespiller med Pizza, Sundarapandian og Naduvula Konjam Pakkatha Kaanam. Soodhu Kavvum ble laget på et budsjett på rundt Rs 2.6 crore, og det ble en stor hit, rdquo bjelker Kumar. Filmkritiker Baradwaj Ranganrsquos gjennomgang av filmen konkluderte med å si at ldquoVijay Sethupathi, plakatgutten til denne kinoen, ble ønsket velkommen i sin første scene med jubel og klapper som vanligvis reservert for massehelter som gjorde deres oppføring. Itrsquos den søteste lyden Irsquove hørte i år. Verdquo Vijay Sethupathi spiller en hard politiker i Sethupathi. (VijaySethupathi. OfficialFacebook) I løpet av de neste par årene har Sethupathi dukket opp i flere lavbudsjett-entertainere som Itharkuthane Aasaipattai Balakumara, Pannaiyarum Padminiyum, Jigarthanda og Orange Mittai, en film om en paramediker og en hjertepatient som han sier er nær sitt hjerte . Han bestemte seg for å produsere filmen og investerte sin lønn for en film som budsjettet. Selv om han pådro seg et tap på omtrent Rs 2 crore, føler han itrsquos en av sine beste roller så langt. Hans nyere filmer som Naanum Rowdy Thaan, Sethupathi og Dharma Durai, men ikke-formeliske, har vært vellykkede kommersielle entertainere. ldquoI donrsquot skille en film som off-beat eller kommersiell, fordi jeg bare donrsquot forstår forskjellen. Naanum Rowdy Thaan for eksempel wasnrsquot skrevet for meg. Det kom til en tilfeldighet etter at to eller tre andre helter slått den ned. Jeg ble enige om å gjøre rollen som jeg likte skriptet utrolig, sier han. Actorrsquos-håndverket Sethupathi sier at når han plukker en film, ser han ikke om det gir ham nok plass til å utføre. Han mener at en skuespillerens betydning i filmen vil bli bestemt av manuset, om det er en 10-minutters rolle eller en halv time en. Jeg har alltid følt at det gjør for mye av leksene at ytelsen ser plast ut, sier han om sin arbeidsstil. Selv om jeg ser på skjermen etter at jeg er ferdig med scenen min fordi jeg kan regne ut det. Jeg går bare med flow. rdquo Men Subbaraj sier at Sethupathirsquos ytelse er et resultat av litt av både lekser og spontanitet. ldquoHe doesnrsquot kommer til settene uten å ha noen ide om manuset heller. Han kommer veldig raskt inn i karakterens hud. I Iraivi var den første scenen vi skutt, den der han kommer ut av fengslet. Den vises bare i andre halvdel av filmen, men han kom med en gang i denne modusen og begynte å utføre. Vi hadde diskutert skriptet en uke før, og han hadde stemt inn i det, forteller rdquo regissøren. Se trailer av Kadhalum Kadanthu Pogum her: Subbaraj beskriver ham som ldquocomfortablerdquo skuespiller som forstår skriptet hersquos utfører fra. ldquoHe prøver å tenke på scenen og deretter handle. Han prøver å gi sine innspill også. Det jeg liker mest om ham er hans tankeprosess mens han opptrer og samtidig tenker på en scene. Jeg har en vane å diskutere min scene med alle mine skuespillere. Jeg spør om de har noe å legge til, og jeg har alltid fått de beste inngangene fra Vijay Sethupathi, sier han. Regissøren noterer også sin iver og upretensiøs natur. Jeg husker en forekomst under min første kortfilm, da jeg fortalte ham at Irsquod bringer ham en kostyme for ham å prøve på. Neste dag møtte vi på en tebutikk, og jeg viste ham noen T-skjorter. Han sa hersquod prøve dem på og han fjernet nettopp hans skjorte der og prøvde den på. Hersquos den slags guy. rdquo En bankbar helt Vijayrsquos valg av skript og hans overkommelig pris som skuespiller har gjort ham til en forreste i en liga av skuespillere som Vimal, Vishnu Vishal og Dinesh Ravi, som kan tegne folkemengder for filmer laget på sko budsjettbudsjett. Hans fleksibilitet og ikke-krevende arbeidsstil gjør ham også til en favoritt. ldquo Jeg husker vi betalte Sethupathi Rs 4-5 lakh for den første filmen, Pizza. Som produsent støtter jeg alltid folk etter hva rollen krever. Men Vijay Sethupathi er en stjerne i seg selv. Nå kan han komme rundt Rs 3 crore, sier produsent Kumar. ldquoHe er veldig samarbeidsvillig og har aldri presset oss med for mange krav, legger han til. Analytiker Sreedhar Pillai mener at Vijayrsquos levedyktighet som helten i det lange løp er avhengig av å holde hans krav lave og budsjettene strammere. ldquoHe bør bare konsentrere seg om lavbudsjettfilmer og bør gjøre minst 4-5 filmer om året. Hvis han går overbudsjettet, ville han ikke være veldig salgbar. Han er en Tamil Nadu figur for øyeblikket og hans marked er begrenset til rommet her. Vi trenger slike helter for næringen å overleve i motsetning til overbetalte helter som ikke leverer på slutten av dagen, uttalte han. I mellomtiden ruller filmene inn for Sethupathi. Aandavan Kattalai, en entertainer om å flytte til utlandet regissert av Manikandan, forventes å bli utgitt i september mens hans masala actionfilm Rekka er slated for release i oktober. To flere filmer, Mellisai og Idam Porul Yaeval, er også ferdig og venter på utgivelse. (I arrangement med Grist Media) 100 år av den flyttende forsamlingslinjen Nye mål for avansert, fleksibel produksjon Som i dag markerer 100-årsdagen for den bevegelige forsamlingslinjen oppfunnet av Ford Motor Company under ledelse av Henry Ford, bygger selskapet på sin arv av innovasjon ved å utvide avanserte produksjonsegenskaper og introdusere banebrytende teknologier som kan revolusjonere masseproduksjon i flere tiår framover. Ford utvider raskt sin avanserte produksjonsmuligheter og øker global produksjon for å møte den økende forbrukernes etterspørsel. I 2017 vil Ford øke sin globale fleksible produksjon for å produsere i gjennomsnitt fire forskjellige modeller på hver fabrikk rundt om i verden for å muliggjøre større tilpasningsevne basert på varierende etterspørsel etter kunder. Ford også prosjekter 90 prosent av sine fabrikker rundt om i verden vil bli kjørt på en tre-shift eller mannskapsmodell innen 2017, noe som vil bidra til å øke produksjonstiden mer enn 30 prosent. For en hundre år siden hadde overfaren min en visjon om å bygge trygg og effektiv transport for alle, sa Ford administrerende direktør Bill Ford. Jeg er stolt han kunne bringe friheten til mobilitet til millioner ved å gjøre biler rimelige for familier, og at hans visjon om å betjene folk fortsatt driver alt vi gjør i dag. I 2017 vil nesten alle Ford-kjøretøyer bli bygget opp ni kjerneplattformer, som øker produksjonseffektiviteten, samtidig som kundene gir de funksjonene, drivstoffeffektiviteten og teknologien de vil ha overalt i verden. I dag bygger Ford kjøretøy på 15 plattformer og har den ferskeste oppstillingen i bransjen. Henry Fords kjerneprinsipper for kvalitetsdeler, arbeidsflyt, arbeidsfordeling og effektivitet er fortsatt resonans i dag, sa John Fleming, Ford konserndirektør for global produksjon. Ved å bygge videre på den tradisjonen, akselererte vi arbeidet med å standardisere produksjonen, gjøre fabrikkene mer fleksible og introdusere avanserte teknologier for å effektivt bygge de beste kjøretøyene til beste verdi for våre kunder, uansett hvor de bor. Fords siste utvidelser innen global produksjon og produksjon har bidratt til å beholde 130.000 timelønnede og lønnsomme jobber rundt om i verden. De setter også selskapet på tempo for å produsere 6 millioner kjøretøy i 2013, omtrent 16 biler hvert 60 sekund rundt om i verden. Ford vil i 2015 åpne fasilitetene nedenfor: 2011: Ford Sollers Elabuga Assembly Plant Russland 2012: Ford Sollers Naberezhnye Chelny Assembly Plant Russland 2012: Chongqing 2 Assembly Plant Kina 2012: Craiova Engine Plant Romania 2012: Ford Thailand Motors Thailand 2013: Chongqing Motor Plant China 2013: Nanchang Assembly Kina 2014: Camari Motor Plant Brasil 2014: Chongqing 3 Monteringsanlegg Kina 2014: Chongqing Transmisjon Kina 2014: Sanand Assembly Plant India 2014: Sanand Motor Plant India 2015: Hangzhou Assembly Kina 2015: Ford Sollers Elabuga Motor Plant Russland Innovasjon som endret verden For hundre år siden i dag lanserte Henry Ford og hans team på Highland Park monteringsanlegg verdens største bidrag til produksjonen av den første bevegelige forsamlingslinjen. Det forenklet montering av Ford Model Ts 3000 deler ved å bryte den inn i 84 forskjellige trinn utført av grupper av arbeidere som et tau trukket kjøretøyets chassis nedover linjen. Den nye prosessen revolusjonerte produksjonen og falt forsamlingstiden for et enkelt kjøretøy fra 12 timer til 90 minutter. Ved å redusere pengene, tid og arbeidskraft som trengs for å bygge biler etter hvert som han raffinerte forsamlingslinjen gjennom årene, var Ford i stand til å fange prisen på Modell T fra 850 til under 300. For første gang i historien var kvalitetsbiler rimelig for massene. Til slutt bygget Ford en modell T hvert 24. sekund og solgte mer enn 15 millioner verdensomspennende i 1927, og regnet for halvparten av alle biler som deretter solgte. Ford's nye tilnærming spredte seg raskt, ikke bare til andre bilprodusenter, men også til produsenter av phonographs, støvsugere, kjøleskap og andre forbruksvarer, sa Bob Casey, tidligere transportør på The Henry Ford, og forfatter av The Model T: A Centennial History . Samlebåndet ble den karakteristiske amerikanske produksjonsmodusen. I 1914 instituttet ford 5 arbeidsdagen, en betydelig lønn på den tiden, for å gjøre det mulig for sine ansatte å kjøpe kjøretøyene de bygget. Flyttet skapte lojalitet blant Ford-arbeidere og er kreditert med å gi opphav til en ny middelklass av forbrukere som ikke er berørt av geografi, fri til å reise de åpne veiene, for å leve hvor de ønsker og jage den amerikanske drømmen. Ford fans i dag ærer Henry Ford og hans geniale bevegelige forsamlingslinje. National Geographic Channel vil markere anledningen med en grundig ny dokumentarfilm som en del av programmet Ultimate Factories, som lørdag fredag ​​18. oktober. Informasjon om dokumentar - og lokalluftidene finner du her. Nye teknologier Form Future Ford realiserer allerede fordelene med avansert produksjonsteknologi som vil forme fremtiden. For eksempel utvikler Ford-ingeniører en svært fleksibel, førstegangspatentisert, patentert teknologi for raskt å danne metallplater for lavt produksjonsbruk. Teknologien, kjent som Ford Freeform Fabrication Technology, eller F3T. vil redusere kostnader og hastighet leveringstider for prototype stempling molds innen tre virkedager versus to til seks måneder for prototyper laget ved hjelp av konvensjonelle metoder. I tillegg ekspanderer Ford sin kapasitet i 3D-utskrift. som skaper produksjonsrepresentative 3D-delers lag etter lag for testbare prototyper. Med 3D-utskrift kan Ford lage flere versjoner av en del av gangen og levere prototypedeler til ingeniører for testing i dager i stedet for måneder. Ford investerer også i robotic innovasjoner for å forbedre bildekvaliteten og produksjonseffektiviteten. For eksempel bruker selskapets nye smussvarslingssystem robotvisjon til å lage en digital modell av hvert kjøretøy i sluttmontering for å analysere malings - og overflatefeil i forhold til en perfekt modell. Resultatet har vært betydelig forbedret overflatekvalitet på Ford-kjøretøy og mer tid for operatører på forsamlingslinjen for å løse komplekse problemer. Robotikk, i dette tilfellet, tillater Ford å jobbe smartere i å forbedre produkter for kunder og tillate arbeidstakere å fokusere på mer kritiske tenkningsoppgaver. Endelig, gjennom Fords virtuelle fabrikk, kan selskapet forbedre kvaliteten og kutte kostnader i virkelige produksjonsanlegg ved å skape og analysere datasimuleringer av hele bilproduksjonsprosessen. Dette inkluderer simuleringer av hvordan samlebåndsarbeidere må nå og strekke seg når de bygger et kjøretøy for å sikre at arbeidsforholdene oppfyller Ford ergonomiske standarder. Siden implementeringen av denne virtuelle prosessen i 2001, har antall ergonomiske problemer under fysiske konstruksjoner blitt redusert med nesten 20 prosent. Teknologier som 3D-utskrift, robotteknikk og virtuell produksjon kan lever i forskning, men har virkelige applikasjoner i morgen og utover, sier Paul Mascarenas, teknisk direktør og visepresident, Ford Research and Innovation. Vi bruker Henry Fords innovasjonsinnretning som et mål for å bringe ny teknologi inn i produksjonsprosessen. Familiel bryllup: 10 ting du må vite før du går GUEST CODE: Takket være vårt flerkulturelle samfunn, kan du finne deg selv på et bryllup i sommer at feirer på måter du ikke kjenner til og var her for å hjelpe. Hver uke vil HuffPost Canada Living Team ta en titt på et annet kulturs bryllup og fortelle deg om skikker, tradisjoner og regler som går sammen med å feire dine venner store dager. Når du går foten inn i en tamil bryllupsseremoni, vil du føle at du går inn i en kongelig affære. Tamilske bryllup (i det minste hinduer), omfavner bruken av gull, røde farger og legger merke til alle de små detaljene. En av de unike egenskapene til et tamilsk bryllup er bruken av røde og saffronfarger for å gi rikdom i døren. Disse fargene er symbolske for renhet og sensualitet, sier Shawn Bala av bryllupsplanleggingstjenester Elegant Affairs basert i Toronto. Tamilske bryllup er basert på de eldste hellige teksterne til hinduismen (vedaene), men inneholder også en moderne berøring for både bruden og brudgommen. Vanligvis bestemmer en prestasjon datoen eller måneden paret skal være gift ved å se på gunstige datoer innen den hinduistiske kalenderen. Presten er også nødvendig gjennom hele seremonien, legger Bala til, da han er den som tjener paret. Med en gjesteliste på over 250 personer, kan du forvente en stor familie sammenkomst på tamilske bryllup. Under bryllupet blir foreldrene til bruden og brudgommen ansett som bare viktige som paret. Før han gjennomfører hovedritualen, søker presten godkjenning av begge sett av foreldre for å tillate sine respektive barn i ekteskapet, sier Bala. De utvidede familiene er også svært involvert i oppgaver som innbydende gjester, sprekker en kokosnøtt (som er et lovende ritualtilbud), og går rundt lokalet og ber om gjestene å velsigne en skuff som inneholder thalien (det gyldne kjede som en brud mottar på bryllupet hennes dag). Seremonien selv er også en lang prosess: Etter at bruden og brudgommen går inn, utfører presten en Ganesha pooja (et religiøst ritual), ledsaget av gifte kvinner som kjenner bruden og brudgommen. Presten og parforeldrene velsigne paret, sammen med en brett av thali og andre saree som bruden forandrer seg til. Som seremonien avsluttes og gjestene spiser vegetariske forretter, går bruden inn igjen i hallen i sin nye saree. På dette tidspunktet knytter brudgommen thalien rundt brudenes hals, noe som betyr det offisielle ekteskapet. Paret går deretter rundt en hellig ild tre ganger, og er velsignet av foreldrene og gjestene. Her er 10 viktige ting du bør vite før du deltar på et tamilsk bryllup i år: Gjestekode: Tamil bryllup

No comments:

Post a Comment